Lifestyle | De moeite waard: RollerCoaster Tycoon

Vroeger, als je graag een in een dierentuin of pretpark wilde werken speelde je Zoo of RollerCoaster Tycoon. Hoe leuk was dat? Je eigen dierentuin of pretpark naar smaak inrichten en niemand die je tegen hield? Sinds kort is daar de ouderwetse RollerCoaster Tycoon weer terug van weg geweest en wel als app en dus te bespelen op je telefoon of tablet. Ik heb hem gekocht en vertel je vandaag of hij de moeite waard is!



Voor ik verder ga zal ik je eerst even eerlijk bekennen dat ik nooit het geduld had om een heel pretpark in elkaar te zetten of een dieren paradijs te maken. Op het moment dat ik drie attracties of drie verschillende dieren hokken had weten neer te zetten was ik er alweer klaar mee. Toch begon het wel te kriebelen toen ik de app voorbij zag komen. Want hoewel ik er vaak het geduld dus niet voor heb zou het misschien wel een leuk tijdverdrijf voor bijvoorbeeld in de bus of iets dergelijks zijn.. Waarom zou ik het dan niet uit proberen? 

Mijn RollerCoaster Tycoon story 
Nouja, zo bedacht zo gedaan en ik schafte RollerCoaster Tycoon aan. In eerste instantie was ik helemaal in de wolken omdat het er inderdaad zo uitzag zoals ik dat ik mij van vroeger kon herinneren. Ik heb denk ik het eerste half uur mijn broertje helemaal gek gemaakt met mijn enthousiasme van 'weet je nog...' en 'kijk nou hoe echt het er als roeger uit ziet'. Eenmaal over die enthousiasme heen ging ik aan het bouwen. Het begon mij een simpel pad met hier en daar een attractie. Ik vergat de het park open te laten gaan dus in eerste instantie, behalve dat ik al gauw door het geld heen was, gebeurde er weinig. Dúh, maar goed. Toen eenmaal het park open was, de eerste poppetjes kwamen binnen wandelen en ik langzaam maar zeker het geld weer zag stijgen begon ik het leuk vinden.

Ik begon steeds vaker het park uit te breiden met nieuwe attracties en probeerde in te spelen op al de wensen van de poppetjes. Hoewel dat niet altijd even goed lukt en ik inmiddels ook wel al wat down periodes heb gehad begon ik er wel steeds meer in te komen. En eerlijk is eerlijk; het is ook gewoon net weer zoals vroeger.

 
En inmiddels ben ik zo ver dat ik mn eerste park heb volgebouwd en hem eigenlijk zou willen uitbreiden.. Ik zou dit graag doen maar ik heb geen idee of dat uberhaupt kan of dat ik gewoon een nieuw park zou moeten beginnen. Al begon me van de week wel te dagen dat ik misschien een bepaald aantal mensen moet halen voordat ik überhaupt zou kunnen uitbreiden, maar goed, daar moet ik dus nog even achter komen. In de tussentijd probeer ik het zo gezellig mogelijk te maken nu er geen nieuwe attracties meer in passen. Dan lossen we het maar op met eet en drink tentjes, bloemetjes en boompjes.

Is het de €5,99 waard?
Er is alleen één min punt; RollerCoaster Tycoon kost €5,99,- is dat het waard? Als ik kijk naar de manier hoe ik het speel (op mijn Ipad) en hoe leuk ik het vind heb ik er totaal geen spijt van. Maar het spel is klein en nog op de ouderwetse manier gemaakt waardoor het allemaal niet zo 3D is als we inmiddels gewend zijn. Dat zijn denk ik wel dingen die het moeilijker maken als je op een klein scherm dit spel zou spelen. Ik heb het ook geprobeerd om hem op mijn telefoon te spelen (Iphone 6+), maar ik vond dat minder. Maar dat kan dan ook weer komen omdat ik op mijn Ipad begonnen ben en het daar dus op 'gewend' ben. Als jij het zou willen spelen op een kleiner toestel en je dat bijvoorbeeld eigenlijk altijd doet met een spelletje dan zou het denk ik wel het proberen waard zijn. En zeker als je fan bent van dit soort spellen en even back in the time wilt! Met andere woorden; ben jij iemand die graag op een klein telefoon spelletjes doet en het niet zo erg vind als iets klein en priegelig is; dan is het de moeite waard! Is dit niet het geval en je wilt het niet persé, dan zou ik wachten of er nog een andere versie of een update komt die het makkelijker maakt om het te spelen op een kleiner scherm!

Ben jij al bekend met de RollerCoaster Tycoon App? 

2 opmerkingen

  1. hahahah dit is echt geweldig. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefde voor dit artikeltje (en rollercoaster!!). Ik speelde dit vroeger ook echt eindeloos door. Het leukste was nog wel om bezoekers af te zonderen en te laten verdrinken of te laten verbranden in een onafgemaakte achtbaan (i was so cruel). Maar goed, ik sta bijna op het punt de app te kopen, maar volgens mij doet de mega oude cdrom die ik ergens heb liggen het ook nog. Haal ik die zo wel uit de kast. Echt tof dat er nu een app van is en dat jij er zo van geniet :)

    BeantwoordenVerwijderen