Personal | 10 dingen die je nog niet over mij wist

Laatst las ik een artikel over iemands guilty pleasure. Dingen die je niet zo snel deelt omdat het een soort van beetje geheim is. Maar dat zijn tegelijkertijd ook wel weer dingen waardoor we diegene beter leren kennen. Hoewel ik vandaag geen guilty pleasure met jullie ga delen wil ik jullie wel graag kennis laten maken met 10 dingen die jullie zeer waarschijnlijk nog niet over mij wisten. Lees je mee?

Als ik kijk naar de dingen die ik hier deel op mijn blog weet ik heel goed wat ik wel wil en kan delen en wat niet. Waar deze grens voor mij ligt is heel erg duidelijk. Nu is het zo dat ik dingen doe, heb gedaan of weet die ik niet zo snel deel. Niet omdat het niet leuk is om te weten maar omdat het niet relevant was in de artikelen die ik hier heb geschreven. Maar omdat ik het vaak wel leuk vind om dit soort artikelen bij andere bloggers te lezen lijkt mij het eens leuk om 10 te benoemen die jullie nog niet van mij wisten.

#1 - Ik ben iemand die van te voren wilt weten wat er komen gaat
Misschien dat je het wel al door hebt als je mijn artikelen over stress of plannen gelezen hebt; ik kan slecht tegen veranderingen op het laatste moment. Als er iets grootst staat te gebeuren of iets dat ik spannend vind kun je het mij beter maar gewoon vertellen zodat ik me er op kan voorbereiden. Is dit niet het geval maar veranderen er wel dingen? Dan heb je een grote kans dat ik spontaan begin te stressen en zenuwachtig wordt zonder dat het nodig is. Dit heb ik stiekem wel al vanaf kleins af aan maar de laatste paar jaar ben ik het zelf ook gaan zien. Want die bomen die ik snel op de weg zie staan en waar ik dan niet meer omheen weet te gaan die zijn er wel dan niet.

#2 - Ik haat spijkerbroeken
Als je mij in het dagelijkse leven buiten de deur tegen komt heb ik zeer waarschijnlijk in een spijkerbroek of legging aan. Ondanks dat ik eigenlijk een spijkerbroek totaal niet lekker vind zitten. Dit maakt dat, zodra ik thuis kom, het eerste wat ik doe is van broek wisselen. Dus als jij aanbelt zonder dat ik het van te voren weet heb je grote kans dat je kennis maakt met mijn jogging of pyama broek. Als het even kon liep ik er de hele dag in..

#3 - Ik kan ontzettend genieten van een slapende Lady 
Zoals jullie misschien wel weten is Lady alles behalve een knuffelkat. Ik zou niet weten waar het ooit fout is gegaan maar waar ze toen ze een kitten was niet van je schoot was af te slaan komt ze nu voor geen goud meer bij je zitten. Daarom zijn de momenten dat ik haar aai wanneer ze slaapt zo ontzettend fijn. Al moet ik wel zeggen, de laatste paar weken slaapt ze bij mij op bed (wel aan op het voeten end want stel dat ze te dichtbij zou komen liggen..) en mag ik haar dan ook wel aaien en gaat ze zelfs af en toe spinnen. Dus wie weet wordt ze ooit weer dat knuffelkatje als dat ze vroeger was! Maar dat zijn écht wel momenten die ik zegen.

#4 - Ik heb nog een stiekeme droom om ooit een boek te schrijven
Dit is stiekem iets dat ik al van kleins af aan in mijn hoofd heb; een boek schrijven. Hoewel ik dit nog nooit echt als plan heb uitgeschreven en dus ook niet weet wat voor boek het dan zou worden weet ik wel dat ik dit ontzettend tof zou vinden. Gewoon het feit dat het dan iets is dat jij hebt gemaakt, je het echt vast kan houden en andere het zouden kunnen kopen. Als ik er nu zo over schrijf zou dat denk ik geen verhaal zijn maar meer een vertel boek of ja ik weet het niet zo goed. Maar dat die droom er stiekem is en dat mag je best weten!

#5 - Ik heb mijn wekker tien minuten voor staan
Het klinkt zeer waarschijnlijk als iets achterlijks, maar ik heb mijn wekker (ik heb nog zo'n oud herrie ding naast m'n bed staan) tien minuten voor staan. In plaats van dat ik de tijd dat ik eruit moet tien minuten vroeger zet, zet ik mijn wekker gewoon tien minuten vooruit. En dan vooral met de gedachten dat ik nog even tien hele minuten kan blijven liggen. Hoewel het gewoon heel hard tussen mijn oren zit werkt het wel. Al besef ik wel dat het ontzettend dom klinkt nu ik dit zo lees.. hahah, oké we gaan maar snel verder naar het volgende punt.

#6 - Ik kan helemaal in een deuk kan liggen om mijn eigen stommiteit
Soms heb ik van die momenten (die iedereen overigens vast wel eens heeft anders is het leven echt té saai) dat ik om mijn eigen onhandigheid in een deuk kan liggen. En gewoon ook echt tot en met tranen die over mijn wangen lopen van het lachen aan toe. Het allerergste is dan ook nog dat ik het ook gewoon niet kan uitleggen zonder weer helemaal in een deuk te lig. En zeer waarschijnlijk als ik er dan overheen ben en het je kan uitleggen wat de reden was dat hij dan ineens niet meer zo grappig is als dat ik het een halfuur daar voor nog vond.. Ach ja, zo heeft iedereen wel eens van die achterlijke momenten toch?

#7 - Ik ontzettend opkijk naar mensen die gewoon doen waar ze goed in zijn 
Ik heb ontzettend veel bewondering voor mensen die uitkomen voor hetgeen waar zij voor staan en of goed in zijn. Ik kan echt genieten als ik zie hoe mensen met hun ding bezig zijn. En dat gaat soms nog wel eens zo ver dat ik een soort van jaloezie voel opkomen. Gelukkig kan ik deze goed onder controle houden en opzij zetten als dat nodig is. Maar gewoon het feit dat die mensen zijn wat ze doen en het zo doen dat het ook gezien wordt en goed wordt ontvangen vind ik zo ontzettend knap! Ik hoop dat ik ooit ook zo iets ook nog eens ga voelen en meemaken, maar daarvoor moet ik denk ik nog een flinke weg afleggen.

#8 - Ik kan heel goed sparen
Ik ben onbewust best wel heel erg goed in sparen. Ja, 't klinkt misschien een beetje stom dat ik dit nu over mezelf zeg maar het is echt zo. Als ik kijk naar wat ik per maand uitgeef is dat echt bar weinig als ik dit naast mijn naaste vriendinnen leg. Terwijl we toch wel redelijk hetzelfde leven lijden. Maar ik heb gewoon niet iedere maand nieuwe kleding nodig. En als ik dat dan wel heb dan koop ik dit ook wel gewoon, maar dan is het vaak nog dat ik denk hoe kan ik dit zo zuinig doen? Ik heb denk ik gewoon niet zo de dwang om geld uit te geven als ik geld heb.

#9 - Ik maak in mijn vrije tijd graag magazines na
Dat ik magazine/tijdschriften gek ben dat lees je hier denk ik niet voor de eerste keer. Ik vind tijdschriften heerlijk om te lezen maar ook om te bekijken. Dit maakt dat ik sinds een tijdje mijn vrije tijd ook nog wel eens opvul met covers van magazines na te maken in Indesign. Ik kan daar hele middagen aan besteden. Het liefst maak ik het hele magazine na, maar dat kost gewoon te veel tijd. Dit maakt wel dat ik, zodra het kan, iets dat ik moet vormgeven in magazine stijl giet. Zo heb ik mijn stageverslag ook in een magazine gegoten. Niet omdat het moet of dat het van mij als bijna afgestudeerd mediavormgever persé wordt verwacht (oké misschien een heel klein beetje), maar gewoon omdat ik het écht leuk vind!

#10 - Ik moet iedere avond op dezelfde tijd naar het toilet 
Dit is misschien niet eens zo'n spannend feitje, misschien juist wel een beetje gênant. Maar ik moet dus iedere avond, of ik nu thuis ben of ergens anders, op dezelfde tijd naar het toilet. Zodra de klok 22:22 slaat moet ik naar het toilet en dan 9 van de 10 keren kijk ik dan ook op de klok.. Of dit een vloek is of gewoon een achterlijke tik, ik zou het je niet kunnen vertellen. Maar dat het stiekem, nu ik dit zo hier opschrijf, ontzettend dom klinkt dat kan ik je wel vertellen. En toch, omdat het bij het leven en dus ook bij mij hoort, laat ik het staan! En daar sluit ik dit rijtje mooi mee af!

Heb jij nog een leuk feitje die we nog niet over jou weten?  

4 opmerkingen

  1. Dit soort artikelen vind ik altijd leuk om te lezen! Ik moet het hardst lachen om je toilet stukje, haha. En stiekem droom ik er ook altijd van een boek te schrijven :p
    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om te lezen, kwam toevallig op je blog terecht dus dit is gelijk een leuke introductie :) Ik ben juist bijzonder slecht in sparen, moet er echt moeite voor doen. 1 herken ik wel, ik wil ook altijd graag dingen weten en geen wijzigingen op het laatste moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Fleur, ik probeer nu te reageren met IE want met Chrome lukt het me niet. Leuke weetjes en die spijkerbroeken urgh ik doe ze ook zo snel mogelijk uit. Heerlijk toch in huis lekker rondbanjeren in een huis, jogging, pyama broek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gek dat je elke avond op hetzelfde uur naar het toilet moet, zeg. Haha. En dat van die wekker doe ik ook. Bij mij staat ie ook wat voor, zodat ik nog even kan blijven liggen. Oeps.

    BeantwoordenVerwijderen