Lifestyle | HEMA: Finger & nail tip masks

Afgelopen week probeerde ik iets nieuws. Namelijk een finger & nail tip masker. Ik had er nog nooit van gehoord maar toen ik ze tijdens het werk tegen kwam wist ik dat ik die daar niet zo alleentjes zou laten hangen. Met als gevolg dat ik hem maar eens heb uitgeprobeerd. Benieuwd hoe een hand en vinger tip masker werkt en wat ik er van vind?


Zoals jullie misschien wel weten ben ik eigenlijk helemaal niet zo van de maskers. Één keer in de tien jaar doe ik er misschien eentje op en daar blijft het dan ook bij. Ik had mijn baas er wel al over gehoord maar het drong nog niet tot me door dat wij die dan ook in de winkel hadden, tot ik er vorige week dus tegen aan liep. En ja als je Fleur heet en van alles wat met nagels te maken houdt dan kun je dat natuurlijk niet laten hangen. Dus ik besloot er eentje af te rekenen en mee naar huis te nemen om eens te kijken wat dit precies is. Wat een collega vriendinnetje en mij wel opvielen was dat het niet voelde als zo'n masker substantie toen we de verpakking in onze hand hielden.. Ik had er dan ook grote vraagtekens bij.


Hoe werkt het?
Nadat ik mijn nagels weer eens een mooi (en nieuw) roze kleurtje had gegeven besloot ik gelijk het masker ook uit te probeerde. Ik verwachte, nadat ik de verpakking had open gemaakt, dat er een vloeibare substantie uit zou spuiten aangezien ik het altijd verkeerd doe.. Maar er kwam helemaal niks vloeibaars uit. Er zitten namelijk tien omhulstjes (kan er even geen andere naam voor vinden) in die je om je vingers moet doen. Wat eigenlijk ook best logisch is aangezien het voor je vingers/nagels is. Deze doe je om je vingers en laat je 10 minuten zitten. Of zoals de verpakking verteld; 10 minuten relaxen. En gelijk hebben ze!


Kan ik het aanraden?
Ik vond het in eerste instantie een beetje vies. In die omhulseltjes zit wel een substantie (het masker) en dat voelt een beetje vreemd. Maar zoals moest heb ik het een klein kwartiertje laten zitten en dan kun je inderdaad niks. Want of je kan het niet goed vast pakken omdat je vingers ingepakt zitten, het hulseltje valt eraf óf alles zit onders het masker dus je kunt inderdaad vrij weinig.


Nadat ik het in had laten trekken haalde ik de hulseltjes eraf en masseerde ik de overige substantie weg. En eerlijk is eerlijk; het voelde heel zacht allemaal. En dat heeft het de rest van de dag gevoeld. Het doet dus zeker wel iets, maar of ik het nog een keer zou doen, dat weet ik niet. Ook omdat je inprinciepe ook gewoon een handcreme op kan doen en deze goed in kan laten trekken. Maar al met al is het als even echt iets anders wilt wel een hele leuke (budget) tip.

Links: voor Rechts: na
 En als je dan je hele hand wilt doen hebben ze ook nog een masker voor je handpalm waardoor je dus je hele hand een masker geeft! 

Had jij al eens van deze hand/vinger maskers gehoord?

2 opmerkingen

  1. Ik kende dit al veel langer, maar heb het nog nooit gedaan. Heb toevallig wel een bakje ervoor thuisliggen en ga het binnenkort maar eens proberen :) Grappig dat Hema het nu ook verkoopt!
    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat grappig, ik kende dit ook nog helemaal niet! Het ziet er in ieder geval heel leuk uit, die kleine hulseltjes zo haha! x

    BeantwoordenVerwijderen