Lifestyle | Mijn eerste keer AliExpress + de aanwinsten

In dit blogje vertelde ik al dat ik voor de eerste keer op AliExpress het een en het ander had besteld. Inmiddels is alles binnen en omdat AliExpress nu steeds populairder in Nederland wordt lijkt het mij leuk om mijn eerste ervaring met deze site met jullie te delen! En uiteraard zullen mijn aanwinsten niet achter blijven..


Ik had wel al vaker van AliExpress gehoord en ook had ik al regelmatig mijn mandje vol gegooid. Alleen dat bestellen stelde ik steeds uit. Want ik heb ook genoeg verhalen gehoord waarbij het niet goed ging en dat wilde ik absoluut niet. Tot een vriendinnetje mij vertelde over haar goede ervaring met AliExpress, dit bewees dat het absoluut niet altijd fout hoeft te gaan.. De druppel was dat ze ook vertelde dat je bij AliExpress ook met Ideal kon betalen; ik was om en besloot het gewoon te gaan proberen. 

Let's do it!
Diezelfde avond bestelde ik zes hoesjes. Zes hoesjes voor plus mines €13,-! Ik wist dat dit soort sites goedkoop waren, maar zo goedkoop?! Wow! Helemaal in mijn nopjes rekende ik af. Stap één was gezet en nu was het afwachten of het inderdaad zoveel weken zou gaan duren en of het überhaupt wel aan zou komen. Ik was heel benieuwd bij welk verhaal ik zou kunnen gaan aansluiten!

Tot mijn grote verbazing (ik bestelde het op een zondag avond) kreeg ik diezelfde (nieuwe) week al mijn eerste bestelling binnen. We waren nog geen week verder en ik had gewoon mijn eerste bestelling al binnen! Ik begon nog net niet te twijfelen of dit wel goed was, zo snel, haha. Tot mijn grote geluk paste het hoesje en viel hij goed in de smaak. Ik had trouwens echt zes dezelfde hoesjes besteld zoals je hier onder kunt zien, maar goed, dat weten we voor de volgende keer ook weer! Uiteindelijk had ik binnen vier weken mijn hele bestelling binnen. Dus waar meestal een maand of langer wordt aangegeven als het gaat om de leveringstijd had ik het gewoon binnen vier weken(!) allemaal al binnen! Omdat dit zo goed in de smaak viel besloot ik ook gelijk maar even een macbook skin te bestellen. Wel zo handig na twee jaar zonder, toch? Ook deze kwam vrij snel na mijn bestel datum al binnen en paste precies. Ik ben een gelukkige AliExpress koper, haha. 


Wat ik trouwens ook nog wel een groot pluspunt aan (bijna) alle hoesjes vind is dat ze een bescherming hebben bij de openingen waar bijvoorbeeld de lader in gaat. Dit is trouwens nog wel een verschil met de hoesjes uit bijvoorbeeld een gewone winkel; ik kende dit namelijk nog niet maar het is wel ontzettend handig en zo blijft je telefoon (hopelijk) nog langer goed en netjes!

En als je dan nog niet overtuigd bent of het niet vertrouwd, een tip die mij uiteindelijk (behalve dat je kunt afrekenen met Ideal) over de streep heeft getrokken is het feit dat je kunt zien of verkoper betrouwbaar is. Hoe meer sterren/feedback/orders de verkoper heeft, hoe betrouwbaarder en dus hoe beter het is! 

Mijn aankopen
Uiteraard zal ik jullie mijn aanwinsten niet onthouden. Zoals ik al zei; de hoesjes zijn voornamelijk heel erg in de zelfde stijl en basic. Ik wilde namelijk keuze hebben en nog wel kunnen zien dat het een Iphone is (want ja, trots hé). Nou ja, keuze heb ik nu in ieder geval wel; al heb ik die met de boom erop het vaakst om mijn telefoon, haha. 




Met andere woorden; ik ben zeer goed te spreken over mijn eerste AliExpress ervaring. Zo goed dat er inmiddels een bestelling met nieuwe gelpolish naar mij onderweg is, eens kijken of dat ook zo goed bevalt! 
Ben jij al fan van AliExpress?

11 opmerkingen

  1. Ik heb er echt nog nooit besteld! Misschien maar goed ook voordat ik het te vaak ga doen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie aankoopjes! Ik ben ook erg fan van Ali en heb al veel dingen daar besteld. Soms is iets snel stuk, maar vaak is het echt wel de moeite van het wachten waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooeh verleidelijk! Die macbook cover is heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke hoesjes! Ik heb nog nooit wat besteld via ali, wel vaste klant bij Ebay hihi. Heb alleen wel de app al heel lang op mn telefoon staan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zowel goede als slechte ervaring met Aliexpress. Een keer kwamen mijn kwasten helemaal niet binnen. ( wacht nog steeds, haha ) Gelukkig heb ik mijn geld teruggekregen. Ik kijk er niet te vaak, anders kost het mij iets teveel geld ben ik bang ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa, ik ben fan!! Diverse keren bij hun besteld en reuze tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb goede ervaringen met Alieexpress. Verschillende spullen etc gekocht en ook enthousiast hierover!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk maak ik alleen gebruik van Ebay en nooit Ali, maar nu met de Postnl deal overweeg ik de volgende keer daar eerst te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op dit moment heeft mijn vader mijn verslaving overgenomen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze super leuk. Ik gebruik ook vaak Banggood.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat het hoesje met die bloesem boom vind ik zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen