Nails | How to do gelpolish

Vandaag ga ik het eens anders doen. Of nou ja, niet perse anders anders maar wel gewoon iets anders dan normaal. Ik heb namelijk een video gemaakt. Een video waarin ik laat zien hoe ik mijn gelpolish aanbreng en in welke volgorde dit dus gebeurt. Sinds een kleine twee jaar ben ik helemaal om en draag ik niets anders meer. Maar er komt wel even meer bij kijken dan bij gewone nagellak en vandaag wil ik jullie dat graag laten zien.


Een paar jaar geleden schreef ik al een blogje met een uitleg over je hoe gelpolish moet aanbrengen. Deze staat ook al een flinke tijd in mijn sidebar vermeld. Nu begon ik mij te irriteren aan deze foto en besloot ik dat het tijd was/is voor verfrissing. En aangezien ik nu in de video 'wereld' zit lijkt het mij wel zo toepasselijk om er dan een video van te maken. Want ja, 1 + 1 = 2 toch?

Zo bedacht zo gedaan. Ik kreeg weer een nieuw kleurtje binnen (van AliExpress en ik ben fan)  en besloot deze met de camera er boven op uit te proberen. Het resultaat; het staat in beeld, het is lange na niet de beste video die ik ooooooit gemaakt heb maar het wordt aan de hand van de teksten denk ik wel duidelijk. En daar gaat het om, dacht ik zo. Dus bij deze, ben je nieuwsgierig naar of het echt zo makkelijk is om zelf gelpolish aan te brengen en welke stappen je moet doen? Ik leg het je uit:


Voor als je de stappen toch liever in tekst wil hebben:
1. Nadat je je weer netjes hebt gemaakt (lees: gevijld, nagelriemen en waar nodig opgeruwd hebt) haal je de laatste stofjes weg met behulp van een cleanser en een pluis vrij watje/sponsje.

2. Nu je nagels er helemaal klaar voor zijn kun je er voor kiezen om een primer aan te brengen op je nageltips en zijkanten voor eventuele betere hechting. (Dit is helemaal aan jou, ik doe het heel licht en een klein beetje). De primer moet heel even intrekken en hoeft niet onder de lamp.

3. Vervolgens breng je een dun laagje base coat aan en laat je deze onder de lamp uitharden. Ik heb een UV lamp met drie verschillende standen. Officieel hoeft de base en de top coat van KISS (die ik dus gebruik) maar 30 seconden uit te harden, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Al zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat ik er dan niet over na hoef te denken, haha. Ook verschilt dit per merk en ligt het aan de hoeveelheid WATT er in jouw lamp zit. Als je het niet zeker weet of het nu kunt vinden, ga dan voor het langste dan weet je vaak wel zeker dat je goed zit.

4. Nu gaan we met de gel color aan de slag. Ik breng hier drie laagjes aan en laat hem na iedere laag uitharden onder de lamp. Zo vind ik hem net wat mooier. Het ligt er per kleur aan hoeveel lagen hij nodig heeft. Wel is het belangrijk dat je hem netjes uithard als je een laag hebt aangebracht.

5. Om hem helemaal netjes af te maken brengen we nog een dunne laag top coat aan.

6. We sluiten de reeks af door de plaklaag te verwijderen met de cleanser en een pluis vrij watje/sponsje. En het fijnste aan gelpolish is; je kan gelijk weer andere dingen gaan doen omdat het gewoon al helemaal droog is! Makkelijk, snel en het ziet er mooi en verzorgd uit:).

Gebruik jij gelpolish of gewone nagellak?

Geen opmerkingen