Personal | Juni, je was ge-wel-dig!

Inmiddels zitten we alweer drie dagen in de mooie maand juli. De maand waarin de zomer vakantie start maar voor mij ook een maand waarin ik een geweldige maand achter mij laat én aan het échte 'volwassene' leven begin. Om die reden vind ik het de hoogste tijd om jullie te vertellen hoe ge-wel-dig Juni was. Want geloof me, dat was hij zeker!


Examen klaar en geslaagd
Eind April/begin Juni begon voor mij de spannendste tijd van mijn opleiding; hét examen. Dit was een periode waar ik in eerste instantie best wel tegen op keek, maar dat bleek, eenmaal midden in, nergens voor nodig te zijn. Na de nodige bloed, zweet en stress kreeg ik op 16 Juni namelijk te horen dat ik klaar was en de eind opdracht in één keer goed kon afsluiten. Met andere woorden; ik was geslaagd! En eerlijk is eerlijk; er viel een ontzettend grote 'last' van mijn schouders af maar het heeft echt wel even geduurd voor ik besefte dat ik nu écht klaar was. Het feit dat ik 10 juli dan eindelijk mijn handtekening mag zetten onder mijn diploma én ik mezelf mediavormgever mag noemen is denk ik wel dé bevestiging dat het écht klaar is!

Tijd voor een grote mensen baan
De afgelopen maanden kreeg ik veel de vraag wat ik zou gaan doen als ik klaar was. Doorstuderen of een baan zoeken? Ik had al vrij vroeg mijn antwoord klaar liggen; ik ben klaar met school, wil niet nog een opleiding doen (aangezien dit mijn tweede al is) en wil lekker gaan werken. En daar hoort natuurlijk die ene eerste grote mensen baan bij! Nu heb ik het afgelopen jaar mijn stages bij een videoproductie bedrijf in Amsterdam gelopen en heb ik het geluk dat zij mij daar een fulltime baan hebben aangeboden. Met andere woorden; op de vraag wat ik zou gaan doen als ik klaar was had ik mijn antwoord al liggen; werken! En sinds een kleine anderhalve week ben ik daar weer terug en het voelt alsof ik niet ben weggeweest! Voor nu vind ik dit een prima start en zie ik wel wat de toekomst mij brengt! Let's do this!

Bye HEMA
Wie mijn blog al een tijdje volgt die weet waarschijnlijk wel dat ik al een aantal jaar bij de HEMA werk. De eerste drie jaar in een groot filiaal en nu alweer een mooie drie jaar in een klein filiaal. Maar nu mijn 'grote mensen baan/leven' van start is gegaan betekend het ook dat ik dus gewoon een fulltime baan heb. Met de HEMA erbij zou dat betekenen dat ik maar 1 dag weekend zou hebben. Kortom; hoe stom ik het ook vind dat het nu echt zo ver is omdat ik het nog steeds leuk vind om te doen, heb ik de HEMA opgezegd. En ik moet je zeggen; dit heb ik wel met pijn in mijn hart moeten doen hoor. 6 jaar is in dat geval niet niks, haha. Gelukkig kan ik nog een paar zaterdagen knallen met mijn lieve collega's en sluit ik het daarna goed af!

Juni was een ge-wel-di-ge maand met veel hoogte punten! En daarmee denk ik dat juli nog ge-wel-dig-er gaat worden. Want nu is het échte volwassene even begonnen! Thanks June!

Wat zijn jouw plannen voor de komende tijd?

2 opmerkingen

  1. Oh wat een toffe veranderingen! En gefeliciteerd nog met je slagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, gefeliciteerd zeg. En veel succes met je grote mensen baan. You can do this!

    BeantwoordenVerwijderen