Lifestyle | Birhtday present: Koboglo HD E-reader

Van mijn ouders kreeg ik een E-reader voor mijn verjaardag. Iets wat ik al een tijdje op mijn lijstje had staan maar eigenlijk nooit echt aandacht aan had besteed tot afgelopen 20 augustus. Inmiddels zijn we een kleine twee weken verder en heb ik er al een flinke aantal uren mee gelezen. Benieuwd wat ik van de Koboglo HD E-reader vind?

Ik lees sinds een aantal weken weer veel meer. Misschien door de vakantie of misschien gewoon omdat ik het fijn vind. Gewoon even in andermans wereld kruipen en je afsluiten van de wereld waarin jij leeft en vooral voor het slapen gaan (ja lekker ouderwets) vind ik het heerlijk. Voorheen deed ik dat voornamelijk op mijn mobiel en Ipad, maar sinds kort dus voornamelijk thuis op mijn E-reader.

De Koboglo HD E-reader
Ik kreeg deze Kobo E-reader voor mijn verjaardag en vind het een heel fijn ding. Hij is onwijs licht, leest heel klein, makkelijk te bedienen en ligt fijn in de hand. Van het licht tot de lettertype waarin jij het fijnste leest en bijvoorbeeld op welke manier jij je bibliotheek wilt weergeven.


De boeken zet je er ook onwijs makkelijk op. Of je verbind hem met een account (bol.com, Bruna ect) of je sluit het apparaat aan op je computer en kopieert en plakt de epub bestanden.



Daarnaast is hij ook onwijs licht en klein. Natuurlijk leest het nog steeds niet zo fijn als een écht papieren boek, maar het komt zeker in de buurt en leest al veel rustiger dan via een mobiel of Ipad. In het donker wordt het scherm belicht maar dat is absoluut niet hetzelfde scherpe licht als bij een mobiel of Ipad. Het leest dan ook écht een stuk rustiger.


Ik vind als laatste ook de vormgeving van het kleine en vooral hele lichte apparaatje heel mooi. Er zit weinig poespas op en aan waardoor het voor iedereen heel makkelijk te besturen én te lezen is. Als je nog opzoek bent naar een fijne E-reader kan ik je deze zeker aanraden!

Lees jij wel eens digitaal of pak je voor als nog liever een écht papieren boek erbij?


2 opmerkingen