Column | Happy with my hair

Je kent het vast wel, die bad hair days waarop je het liefst geen haar hebt.
Of van dat haar wat een barbiepop heeft wat altijd maar goed zit en ook goed blijft zitten.
Maar laten we eens vanaf het begin, beginnen.
Benieuwd?
I'm happy with my hair.
Tuurlijk, ik kan soms ook wel alle haren uit mijn kop trekken omdat het niet wil zitten zoals ik wil dat het zou moeten zitten.
Maar ik heb gelukkig genoeg dagen dat het redelijk zit of nog beter gewoon de heledag goed zit.
Heerlijk zijn die dagen.
Dit was bij mij niet altijd zo vanzelf sprekend.

Zoals ik jullie in deze challenge vertelde ben ik dus te vroeg geboren.
In plaats van dat ik bij week 40/42 uit wilde kwam ik erbij bij 27 al uit, ja dat is zo'n 12 weken dus drie maanden te vroeg.
Ik was te klein, ik moest vechten maar kijk, hier ben ik nu bijna 18 jaar verder!

Ik ben ook tot mijn tweede kaal geweest, ik heb al die tijd geen haartje op mijn hoofd gehad.
Toen mijn eerste plukjes haar zo lang waren dat ze in een staartje konden deed mijn moeder dat ook. Gecombineert met roze kleding alles was roze inclusief het roze elastiekje. En toch werd er nog gevraagd hoe oud dat lieve jongetje was.
Als ik nu foto's van die tijd terug kijk snap ik er echt helemaal niets van. Hoe kunnen mensen toen gevraagd hebben of ik een jongetje was terwijl het toch duidelijk te zien was dat de kleding die ik aan had roze was en ik een roze elastiekje in had.
Maargoed, zulke mensen heb je nou eenmaal toch?

Mijn haar groeide en groeide, omdat het groeide moesten we natuurlijk ook naar de kapper.
Dit deden we dan ook, maar omdat het beste is dat als je je haar zo lang mogelijk kort houd werd ons dit ook geadviseerd. Mijn moeder luisterde en probeerde het zo kort mogelijk te houden maar wel dat ik haar had en dat er een soort van modelletje in zat. Want ja, ik was lang genoeg kaal geweest.


Mijn haar heeft heel wat te voorduren gehad. Toen ik een jaar of 8 was had en ik zelf mijn haar begon te doen, had ik nog niet de krul die ik nu had.
Ik had een beetje golvend/stijl. 
Iedere ochtend was het een gezeur want ik wilde het zo stijl mogelijk. Want stijl had iedereen en ik wilde dat dus ook. Iedere morgen stond ik weet niet hoelang voor de spiegel met een pot wax aan mijn haren te trekken.
Het wilde maar niet stijl en vooral die lok ja dat was mij een drama. 

Toen ik een paar jaar later een keer naar de kapper ging met het gevoel en nu wil ik wat anders, ging er weer een heel stuk af.
Dit keer een stuk waardoor ze het daarna mooi in model en in laagjes kon knippen.
Er ging een nieuwe wereld voor mij open. 
Een nieuwe een wereld vol krullen, mijn krullen waren geboren.
Zoals ik al vaker heb verteld heb ik ook wel eens van die dagen dat ik mijn haar liever stijl heb, maar ik weet mijn haar kan dat niet. Heb het al zo vaak geprobeerd en steeds is het mislukt. En eigenlijk weet ik dat het ook minder leuk staat dus ja, waarom zou ik mijn blonde haartjes dat nog aan doen?
Ondanks dat het nog nooit echt langer als dat het nu is ( tot net over mijn schouders ) heb gehad, ben ik er blij mee.
Ik ben blij met mijn blonde krullen, mijn krullen die mij per week mischien 2 uur af nemen. Mijn krullen die ik alleen kam als ik gedouched heb en er voor de rest alleen een mouse in doe en het op laat drogen.
Mijn krullen die ik goed kan combineren met een bloem.
Het doel van deze column was eigenlijk jullie te laten weten dat ik blij ben met mijn haar. 
Blij ben dat we het toen ineens in laagjes hebben laten knippen en mijn krullen tot leven zijn gekomen. 
En ik denk dat meerdere mensen dat mogen zijn, wij hebben haar. Zo veel mensen die om een bepaalde reden geen haar meer hebben.
Daar sta ik ( en mischien jij ook wel ) eigenlijk veel te weinig bij stil.
Dus bij deze;
I'm Happy with my hair! 


Wat vinden jullie van deze column?
Wat voor haar heb jij en ben je er blij mee?

Love && Enjoy 

5 opmerkingen

  1. Erg interessant om te lezen en wat bizar dat je drie maanden te vroeg kwam. Gelukkig is alles toch goed gegaan. En inderdaad: i'm happy with my hair en vind het vreselijk dat sommige mensen moeten leven zonder, om verschillende redenen.
    Liefs, leila in wonderland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven! Ik vind je krullen echt heel mooi, zo makkelijk! Ik heb van dat golvend, half stijl en pluizig haar. Heel vervelend.
    En idd, zo vreselijk voor een vrouw om geen haar te hebben :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi geschreven!, en prachtige krullen!

    liefs

    ik volg je @ bloglovin

    http://lifeofrosalyn.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Verhaal,
    wat lijkt het mij erg om jongetje genoemt te worden !!


    maar ik ben zelf heel bij met mijn haar!!

    xx Carmen

    BeantwoordenVerwijderen